Veelgestelde vragen

Access

Hoe vraag ik een nieuw wachtwoord aan?

Luna heeft twee beveiligde omgevingen waar u als klant van Luna gebruik van kunt maken. Klanten met een mailbox van Luna hebben toegang tot https://webmail.luna.nl met hun gebruikersnaam en wachtwoord. Daarnaast hebben alle bij Luna bekende personen werkzaam bij uw bedrijf een portal account van Luna. Als u het wachtwoord van één van beiden vergeten bent, dan kunt u het wachtwoord herstellen via https://portal.luna.nl/login. U kiest daar voor 'Wachtwoord vergeten?' of klikt direct door naar de wachtwoord-herstel-pagina.

Hoe configureer ik de Luna Copperjet modem?

In deze handleiding wordt beschreven hoe een CopperJet 811 RouterPlus ISDN tot router kan worden geconfigureerd. Het door Luna geleverde modem kan op dezelfde wijze worden geïnstalleerd als router. Wijzigingen aan de voorgeconfigureerde instellingen van het modem kunt u toepassen op eigen risico en worden niet door Luna ondersteund.

Wat zijn de instellingen van LunaNet voor mijn DSL-modem?

Om optimaal gebruik te maken van uw Luna ADSL of SDSL internetverbinding, moet u deze op de juiste manier configureren. Met de onderstaande gegevens stelt u uw DSL-modem juist in. Heeft u nog vragen of lukt het niet (helemaal), dan kunt u contact opnemen met de Luna Helpdesk.

BBNed Home/Business BBNed Professional KPN / Tiscali ADSL
Protocol RFC 1483 / 2684 Bridged PPPoA RFC 1483 / 2684 Bridged
Encapsulation LLC Snap VCMux LLC Snap
VPI/VCI 0/35 0/35 0/34
Ik kan geen verbinding maken?

Wanneer u geen verbinding met het internet kunt maken, kan dit verschillende oorzaken hebben. Door gebruik te maken van de laatst werkende configuratie van uw modem/router of PC en deze eventueel opnieuw op te starten, kunt u al enkele oorzaken uitsluiten.

Wanneer u gebruik maakt van een managed internetverbinding met een door Luna beheerde en gemonitorde modem/router, neemt u contact op met onze Helpdesk via telefoonnummer +31 10 - 750 2000 of via helpdesk@luna.nl.

In overige gevallen adviseren wij u uw laptop of PC met een UTP kabel rechtstreeks aan te sluiten op het zogeheten ISRA punt; het punt waar de verbinding uw onderneming of huis binnenkomt, en een nieuwe verbinding te maken. Houdt het probleem aan, neem dan contact op met de Helpdesk.

Daarnaast kunt u de netwerkstatuspagina in de gaten houden voor de actuele status van ons netwerk- en serverpark. Meer informatie hierover vindt u tevens op onze Twitter feed. Hier kunt u ons tevens volgen, zodat u automatisch op de hoogte wordt gehouden van de actuele status van ons netwerk- en serverpark.

Welke factoren zijn van invloed op mijn internetsnelheid?

Een aantal factoren zijn bepalend voor de snelheid van uw internetsnelheid. De belangrijkste is het type verbinding (kabel, DSL of glasvezel). In mindere mate zijn ook de kwaliteit van de door u gebruikte hardware en bekabeling, de gebruikte programmatuur en de snelheid van uw computer bepalend.

Bij DSL zijn er nog twee factoren die een rol spelen: de afstand van uw woning tot de wijkcentrale en de kwaliteit van de bekabeling tussen de wijkcentrale en uw modem. Klik hier om de postcode check voor beschikbaarheid uit te voeren en een schatting te krijgen van de afstand tussen uw woning en de wijkcentrale.